Widoczniej
- Szczegóły
Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim. Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwniętą na jednym miejscu. Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał i uwierzył. J 20, 6-8 w przekładzie Biblii Tysiąclecia
Trwa Wielki Tydzień
- Szczegóły
- foto: Arkadiusz Wesołowski, ks. Zbigniew
Nuże więc, biegnijmyż i my razem z Chrystusem, któremu spieszno na mękę. Naśladujmy tych, co wyszli Mu na spotkanie, ale nie w ten sposób, by słać na drodze gałązki palm i oliwek oraz kłaść kosztowne szaty, lecz my sami, jak tylko możemy, rozścielmy się na ziemi w pokorze ducha i prostocie serca, abyśmy przyjęli nadchodzące Słowo i pochwycili Boga, który nigdzie nie daje się ująć.
Plenerowa Droga Krzyżowa
- Szczegóły
Z wdzięcznością dla wszystkich organizatorów, prowadzących i uczestniczących w naszym dźwiganiu krzyża po osiedlu.
Jezus umarł. Z Jego serca, przeszytego włócznią rzymskiego żołnierza, płynie krew i woda: tajemniczy obraz strumienia sakramentów, Chrztu i Eucharystii, przez które Kościół nieustannie odradza się z otwartego serca Pana. Nogi Jezusa nie zostały połamane, tak jak nogi dwóch ludzi wraz z Nim ukrzyżowanych. Objawia się przez to jako prawdziwy baranek paschalny, z którego kości nie wolno było ani jednej złamać (por. Wj 12,46). Teraz zaś, przy końcu Jego cierpień, jest jasne, że pomimo grozy, która przejęła ludzkie serca, pomimo władzy nienawiści i tchórzostwa, ani przez chwilę nie był sam.
Są tam ci, którzy pozostali wierni razem z nim. Pod krzyżem stoi Maryja, Jego Matka, siostra jego Matki, Maria, Maria Magdalena i uczeń, którego miłował. Pojawia się bogaty człowiek, Józef z Arymatei: bogaczowi udaje się przejść przez ucho igielne, gdyż Bóg udzielił mu łaski. Chowa on Jezusa w swoim własnym pustym grobie, w ogrodzie.
W momencie pochówku Jezusa cmentarz staje się ogrodem, ogrodem, z którego wyrzucony został Adam, gdy porzucił pełnię życia, swego Stwórcę. Grób w ogrodzie jest symbolem tego, że panowanie śmierci ma się zakończyć.
Przychodzi także członek Sanhedrynu, Nikodem, ten któremu Jezus oznajmił tajemnicę odrodzenia z wody i z Ducha. Nawet w Sanhedrynie, który zawyrokował Jego śmierć, jest człowiek wierzący, ktoś, kto zna i uznaje Jezusa po Jego śmierci. W tej godzinie niezmiernego smutku, ciemności i rozpaczy, tajemniczo obecne jest światło nadziei. Ukryty Bóg jest nieustannie Bogiem życia, bliskim nam. Nawet w nocy śmierci Pan w dalszym ciągu jest naszym Panem i Zbawcą.
Kościół Jezusa Chrystusa, Jego nowa rodzina, zaczyna nabierać kształtu.
Kard. Józef Ratzinger
Jezus umarł. Z Jego serca, przeszytego włócznią rzymskiego żołnierza, płynie krew i woda: tajemniczy obraz strumienia sakramentów, Chrztu i Eucharystii, przez które Kościół nieustannie odradza się z otwartego serca Pana. Nogi Jezusa nie zostały połamane, tak jak nogi dwóch ludzi wraz z Nim ukrzyżowanych. Objawia się przez to jako prawdziwy baranek paschalny, z którego kości nie wolno było ani jednej złamać (por. Wj 12,46). Teraz zaś, przy końcu Jego cierpień, jest jasne, że pomimo grozy, która przejęła ludzkie serca, pomimo władzy nienawiści i tchórzostwa, ani przez chwilę nie był sam.
Są tam ci, którzy pozostali wierni razem z nim. Pod krzyżem stoi Maryja, Jego Matka, siostra jego Matki, Maria, Maria Magdalena i uczeń, którego miłował. Pojawia się bogaty człowiek, Józef z Arymatei: bogaczowi udaje się przejść przez ucho igielne, gdyż Bóg udzielił mu łaski. Chowa on Jezusa w swoim własnym pustym grobie, w ogrodzie.
W momencie pochówku Jezusa cmentarz staje się ogrodem, ogrodem, z którego wyrzucony został Adam, gdy porzucił pełnię życia, swego Stwórcę. Grób w ogrodzie jest symbolem tego, że panowanie śmierci ma się zakończyć.
Przychodzi także członek Sanhedrynu, Nikodem, ten któremu Jezus oznajmił tajemnicę odrodzenia z wody i z Ducha. Nawet w Sanhedrynie, który zawyrokował Jego śmierć, jest człowiek wierzący, ktoś, kto zna i uznaje Jezusa po Jego śmierci. W tej godzinie niezmiernego smutku, ciemności i rozpaczy, tajemniczo obecne jest światło nadziei. Ukryty Bóg jest nieustannie Bogiem życia, bliskim nam. Nawet w nocy śmierci Pan w dalszym ciągu jest naszym Panem i Zbawcą.
Kościół Jezusa Chrystusa, Jego nowa rodzina, zaczyna nabierać kształtu.
Kard. Józef Ratzinger
Wielki Tydzień i Wielkanoc u św. Jana Kantego
- Szczegóły
Planujemy transmisję na żywo:
- w Wielki Czwartek z Mszy św. Wieczerzy Pańskiej (18.30) i z adoracji w Ciemnicy do 22.00.
- w Wielki Piątek z Drogi Krzyżowej (15.00), z Liturgii Męki Pańskiej (18.30) i z Adoracji przy Grobie Bożym.
- w Wielką Sobotę z Liturgii Wigilii Paschalnej (19.00)
- w Uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego z Mszy św. o poranku z procesją rezurekcyjną (6.00)
- w Poniedziałek Wielkanocny z Mszy św. o godzinie 9.00
Transmisje na żywo jak i zapis minionych liturgii można śledzić na kanele Manus Domini w serwisie YouTube:
Pamiętajmy, że podczas adoracji część czasu w ciągu godziny pozostawimy na medytację, część możemy wypełnić wspólną modlitwą.
Nie zwlekajmy ze spowiedzią na ostatnia chwilę.
Pomóżmy sprzątającym kościół przed Liturgią Wigilii Paschalnej przychodząc punktualnie na poświęcenie pokarmów. Dla dobra nas wszystkich powinniśmy zakończyć poświecenie o 15.00.
Wskazane godziny adoracji potraktujmy ramowo, wybierając najdogodniejszą dla nas. Jeśli pokryje się ze wskazaną - będzie bardzo dobrze - jeśli nie - też nic złego się nie stanie. Czekamy na modlitwę razem z Wami.
- w Wielki Czwartek z Mszy św. Wieczerzy Pańskiej (18.30) i z adoracji w Ciemnicy do 22.00.
- w Wielki Piątek z Drogi Krzyżowej (15.00), z Liturgii Męki Pańskiej (18.30) i z Adoracji przy Grobie Bożym.
- w Wielką Sobotę z Liturgii Wigilii Paschalnej (19.00)
- w Uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego z Mszy św. o poranku z procesją rezurekcyjną (6.00)
- w Poniedziałek Wielkanocny z Mszy św. o godzinie 9.00
Transmisje na żywo jak i zapis minionych liturgii można śledzić na kanele Manus Domini w serwisie YouTube:
Pamiętajmy, że podczas adoracji część czasu w ciągu godziny pozostawimy na medytację, część możemy wypełnić wspólną modlitwą.
Nie zwlekajmy ze spowiedzią na ostatnia chwilę.
Pomóżmy sprzątającym kościół przed Liturgią Wigilii Paschalnej przychodząc punktualnie na poświęcenie pokarmów. Dla dobra nas wszystkich powinniśmy zakończyć poświecenie o 15.00.
Wskazane godziny adoracji potraktujmy ramowo, wybierając najdogodniejszą dla nas. Jeśli pokryje się ze wskazaną - będzie bardzo dobrze - jeśli nie - też nic złego się nie stanie. Czekamy na modlitwę razem z Wami.